Τοξωτή και χωρίς βάθρα μέσα στο ποτάμι η νέα γέφυρα


Στο ύψος μεταξύ της φοιτητική εστίας και του Αρχαιολογικού Μουσείου Άρτας

Τοξωτή ώστε να μην υπάρχουν βάθρα μέσα στο ποτάμι και να αποδίδεται αισθητικά ένα καλύτερο αποτέλεσμα συμπεριλαμβανομένου και του χαμηλότερου κόστους είναι η γέφυρα που αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Αρταίων στην προχθεσινή συνεδρίασή του να κατασκευαστεί στον Άραχθο, στο ύψος του Τριγώνου.


 Η εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο της μελέτης της νέας γέφυρας περίπου στο ύψος μεταξύ της φοιτητική εστίας και του Αρχαιολογικού Μουσείου επί του ποταμού Αράχθου, παρέδωσε στο Δήμο την προμελέτη καταθέτοντας συνολικά τρεις διαφορετικές τεχνικές λύσεις για το σχεδιασμό της.

Την εισήγηση του θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο έκανε απευθείας ο διευθυντής των Τεχνικών Υπηρεσιών Σπ. Τζαχρήστας, ο οποίος εξήγησε ότι οι τρεις προτεινόμενες λύσεις είναι: η τοξωτή γέφυρα, η καλωδιωτή και η γέφυρα με προεντεταμένα δοκάρια, όπως αυτή της Ιόνιας οδού.

Η πρόταση από πλευράς των Τεχνικών Υπηρεσιών προς το Σώμα ήταν πως η λύση της τοξωτής γέφυρας πλεονεκτεί έναντι των άλλων δυο. Συγκεκριμένα αναφέρθηκε ότι αισθητικά είναι καλύτερη. Δεν έχει δοκούς μέσα στο ποτάμι ώστε να χρειάζεται να διακοπεί η ροή του ποταμού για μεγάλο διάστημα στο χρόνο κατασκευής, έχει χαμηλότερο κόστος κατασκευής.

Η καλωδιωτή που επίσης αισθητικά είναι καλή, μεταφέρει όλο το βάρος σε ένα μέρος και αυτό ενέχει δυσκολία στην κατασκευή. Μάλιστα τονίστηκε ότι στα Τρίκαλα όπου επιχειρήθηκε κάτι αντίστοιχο υπήρξαν κατασκευαστικά σοβαρά προβλήματα, ενώ για την θεμελίωση χρειάζονται εισαγόμενα και ειδικά υλικά που ανεβάζουν το κόστος.

Τέλος η γέφυρα με προεντεταμένα δοκάρια, δεν αποτελεί αισθητικά την καλύτερη λύση, καθότι πρόκειται για μια γέφυρα μέσα στο αστικό περιβάλλον και όχι σε ένα αυτοκινητόδρομο όπως π.χ. συμβαίνει στην Ιόνια οδό. Η λύση αυτή άλλωστε απαιτεί πολλές θεμελιώσεις δοκών μέσα στην κοίτη. Είναι δηλαδή η κλασική γέφυρα με πολλές κολώνες από μπετόν που αισθητικά δεν συνάδει με το περιβάλλον.

Απαντώντας σε ερωτήσεις συμβούλων ως προς το κόστος την μελέτης ο κ. Τζαχρήστας ανέφερε ότι ανέρχεται σε περίπου 136.000 ευρώ επιπλέον ΦΠΑ, ήτοι περίπου στις 150.000. Ωστόσο τις αντιρρήσεις του για το αν θα πρέπει να μελετηθεί μια γέφυρα στον Άραχθο από τη στιγμή που υπάρχει σε εκκρεμότητα για το Δήμο Αρταίων το θέμα οριοθέτησης της κοίτης του Αράχθού, εξέφρασε ο επικεφαλής της Δημοτικής Αλλαγής Χρ. Ξυλογιάννης.

Ο ίδιος ανέφερε ότι με δεδομένο το άλυτο αυτό ζήτημα μπορεί μετέπειτα να χρειαστεί να σηκωθούν τείχη δυο και δυόμισι μέτρων για την προστασία της Άρτας από τυχόν μεγάλη πλημμύρα και η γέφυρα να αποβεί ανώφελη. Ωστόσο ο κ. Τζαχρήστας απαντώντας στις αντιρρήσεις αυτές, ανέφερε ότι έχει εξεταστεί και για το λόγο αυτό η λύση αυτή υπερτερεί και ως προς την διέλευση 4.700 κυβικών νερού το δευτερόλεπτο.

‘Όσο δηλαδή υπολογίζεται ότι θα διατρέξει το ποτάμι στην περίπτωση της μεγαλύτερης πλημμύρας όλων των εποχών. Τουτέστιν ο ίδιος κατέληξε ότι έχει μελετηθεί ως προτεινόμενη λύση και με βάση τα ζητήματα οριοθέτησης ώστε να μην υπάρχει αργότερα ζήτημα, με το θέμα της οριοθέτησης.

 Η τοξωτή γέφυρα αποτέλεσε τη λύση που επιλέχθηκε και θα μελετηθεί κατά πλειοψηφία. Ο Χρ. Ξυλογιάννης ψήφισε λευκό και ο δημοτικός σύμβουλος Ι. Νικολάου παρόν.

ixotisartas.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ζαμπέλα, το μαργαριτάρι των Τζουμέρκων!

Στυγνός εκληματίας ο χθεσινός ληστής στην Άρτα, σύμφωνα με τον Αστυνομικό Διευθυντή κ. Γιώργο Ντοκομέ