Ντιζάιν στο Μιλάνο: «Εργαλεία ζωής» από το μέλλον μας

Εμπνευσμένη από τον κυψελοειδή οικισμό μελισσών είναι η εγκατάσταση του οίκου Hermes στο Salone del Mobile

Τον τρόπο με τον οποίο θα ζούμε και θα κινούμαστε σε περιβάλλοντα εργασίας, κατοικίας και ψυχαγωγίας, με υπογραφές σταρ αρχιτεκτόνων και οίκων μόδας, «κατέγραψε» και παρουσιάζει η 52η διοργάνωση στην ιταλική πόλη



Το ντιζάιν είναι ο ιδανικός τόπος για να συναντηθούν ουτοπίες, οράματα και χρήσιμα αντικείμενα που εξυπηρετούν τη σύγχρονη πραγματικότητα. Ισως και τις μελλοντικές μας ανάγκες. Αυτές που ακόμη δεν έχουμε συνειδητοποιήσει ότι υπάρχουν. 
Αλλά που οι ντιζάινερ μαζί με τους αρχιτέκτονες, καλλιτέχνες και κατασκευαστές έχουν ήδη εντοπίσει. Και τις παρουσιάζουν στα περίπτερά τους στην έκθεση Salone del Mobile στο Μιλάνο, μέχρι την Κυριακή.
Μια διοργάνωση που κάθε δύο χρόνια αλλάζει την πόλη και τη μεταμορφώνει σε έναν χώρο δράσεων και ονειρικών καταστάσεων. Με θεατρικά στημένες εγκαταστάσεις, με εκθέσεις νέων συλλογών φωτισμού και επίπλωσης. Ακόμη, με εφήμερες κατασκευές και εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται από το προαύλιο του πανεπιστημίου έως και τις βιτρίνες των καταστημάτων.
Στη διεθνή διοργάνωση συμμετέχουν σταρ αρχιτέκτονες, εταιρείες με ιστορία στην εξέλιξη του ντιζάιν, οίκοι μόδας που συνεχίζουν την παράδοση του στυλ «Made in Italy». Ανάμεσά τους και ο ολλανδός σταρ της Αρχιτεκτονικής Ρεμ Κούλχας, ο οποίος παρουσίασε στην Εβδομάδα Ντιζάιν του Μιλάνου τα «Εργαλεία ζωής».
Η σειρά αποτελείται από έντεκα έπιπλα που ο ολλανδός αρχιτέκτονας σχεδίασε για την αμερικανική εταιρεία ντιζάιν Knoll. Τα παρουσίασε για πρώτη φορά τον Ιανουάριο του 2013 δημοσίως στην πασαρέλα του οίκου Prada στο Μιλάνο, καθώς το δημιουργικό του γραφείο ΑΜΟ τα χρησιμοποίησε για να σκηνοθετήσει την ατμόσφαιρα στο σόου της ανδρικής συλλογής του ερχόμενου χειμώνα.
Τα «Εργαλεία ζωής» περιλαμβάνουν μια δυναμική σύνθεση από τρία οριζόντια μέλη που αλλάζουν σχήμα. Αρχίζει με μια μονάδα που έχει τη μορφή επίπεδης οθόνης και μετασχηματίζεται σε ράφια και πάγκους, και προσκαλεί τους χρήστες της να καθήσουν, να ξαπλώσουν ή να ανέβουν επάνω τους.
Οπως εξήγησε στην παρουσίαση της σειράς ο ίδιος ο Ρεμ Κούλχας, τα κομμάτια προορίζονται για να ενσωματωθούν όχι μόνο σε χώρους γραφείων αλλά και σύγχρονης κατοίκησης. Τα «Εργαλεία ζωής» προσαρμόζονται επίσης σε εσωτερικούς χώρους, οι επιφάνειες των οποίων μετατρέπονται με τεχνολογικά μέσα.
Ο σταρ της αρχιτεκτονικής και καλλιτεχνικός διευθυντής της επόμενης Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας το 2014, ανέπτυξε την άποψη πως οι φορητές συσκευές συμβάλλουν ώστε η παραγωγή εργασίας και οι δράσεις ψυχαγωγίας να πραγματοποιούνται οπουδήποτε. Επίσης η μεταγραφή μουσικών κομματιών και βιβλίων σε ψηφιακά αρχεία περιορίζουν τις ανάγκες για πολλά ράφια. «Τα έπιπλα πρέπει να είναι πιο ευέλικτα. Για να υποδεχτούν οποιαδήποτε δραστηριότητα και να προσαρμόζονται σε κάθε απρόβλεπτη κατάσταση. Τα κομμάτια αυτά δεν επιπλώνουν απλώς ένα δωμάτιο αλλά το ζωντανεύουν» είπε ο Κούλχας.
Αυτή η αρχή χαρακτηρίζει όλα τα «Εργαλεία ζωής». Ακόμη και το τραπέζι πολλαπλών χρήσεων. Αποτελείται από τρία διαφανή κουτιά που απομονώνονται, περιστρέφονται και μετακυλούν μέσα στον χώρο για να εξυπηρετήσουν σε άλλες χρήσεις εκτός από την τοποθέτηση επάνω τους μερικών φωτογραφικών άλμπουμ ή ενός δίσκου με τσάι και καφέ.
Στην ίδια λογική υπάρχουν τραπέζια - στρογγυλά και τετράγωνα - που ανυψώνονται ή χαμηλώνουν για να χρησιμοποιηθούν για παράθεση γευμάτων ή για τις στιγμές της ανάπαυλας. Συνδυάζονται επίσης με καρέκλες που αλλάζουν ύψος με το πάτημα ενός κόκκινου κουμπιού ή που τα πόδια τους εξαφανίζονται και μεταμορφώνονται σε μαξιλάρια δαπέδου.

tanea.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ζαμπέλα, το μαργαριτάρι των Τζουμέρκων!

ΑΡΤΑ: Βρέθηκε νεκρός ο Κώστας Μάης